ORIGEN

Hi ha diferents teories sobre la Lluna i aquestes són les següents:

  • La Terra i la Lluna haurien nascut a partir d’un mateix cos, en el moment de la formació dels planetes. Aquest cos hauria girat massa ràpid sobre si mateix i s’hauria dividit en dues parts: la Terra i la Lluna.
  • La Lluna s’hauria format una mica més lluny i hauria estat capturada per la Terra.
  • La teoria més probable és la col·lisió d’una Terra molt jove amb un meteorit enorme procedent de l’espai. Aquesta col·lisió hauria polvoritzat una part de l’escorça i del mantell terrestres, i aquesta matèria hauria format un anell de fragments al voltant del nostre planeta. Aquests fragments s’haurien aglomerat a poc a poc per formar la Lluna.


Giantimpact.gif


ESTRUCTURA

La Lluna està composta per tres estructures: l'escorça, el mantell i el nucli.
- L'escorça: està composta per una varietat d'elements primaris, que inclouen urani, tori, potassi, oxigen, silici, magnesi, ferro, titani, calci, alumini i hidrogen.
- El mantell: Podem distingir de dos tipus:
  • Mantell sòlid: el podem trobar entre els 60 km i els 150 km.
  • Mantell possiblement sòlid: el podem trobar entre els 150 km i els 1.000km.
- El nucli: de 1000 km a 1.500 km. El nucli central és líquid i està a uns 1.100ºC de temperatura.